Het FestivalAan de slag voor Amsterdam

Al sinds enkele jaren is Mediacode de online partner van het internationale gedeelte van het festival: Light Art Collection. Nu voor de 7e editie van het event in Amsterdam zijn we gevraagd de festival website te ontwikkelen. De huisstijl en site wordt dit jaar gelijk getrokken met de vormtaal van de campagne van vorig jaar. Een zwart / witte basis met als eyecatcher de opvallende gradiënt.

AnimatiesLet’s move!

Per fase van het festival, voor, tijdens en na, hebben we diverse animaties ontwikkeld om de belangrijkste call to actions op te laten vallen. Voor het bekijken van de flinke collectie artworks en het boeken van tours bijvoorbeeld. Met de eerste modules op de homepage zorgen we voor meer conversie naar de verschillende pagina's. En nu we het toch over animeren hebben, check hieronder het mooiste submenu dat we ooit gemaakt hebben!

OP VOLLE TOERENZOEKEN, ROUTES EN BOEKEN

De belangrijkste functionele pagina's zijn de plekken waar de bezoekers hun tour kunnen uitkiezen, hun route kunnen bepalen en waar je álle kunstwerken van eerdere edities kunt vinden. Het responsive design laat bezoekers snel navigeren en filteren op onder andere tours met een guide, rondvaarten en wandelroutes. Ook zijn er tips naar horeca en overnachtingen te vinden. Op de routepagina klik je gemakkelijk aan of je kunstwerken, opstapplekken of bijvoorbeeld stadsverhalen wilt zien. De artworks filter je live en zijn perfect indexeerbaar voor zoekmachines.

Moet je horenDe grootste audiotour van Amsterdam

De Amsterdam Light Festival route loop je nooit alleen. En zelfs je als je geen zin hebt om de kou in te gaan, kan je via de plattegrond over alle kunstwerken meerdere verhalen horen. Voor verschillende doelgroepen zijn er verschillende sprekers. Via SoundCloud krijg je alle ins and outs van een kunstenaar en zijn of haar werk.