CASE FNV HORECABONDVERNIEUWD, MEER OVERZICHT

De websites van FNV Horecabond, waaronder FNV Horeca, FNV Catering en FNV Recreatie vallen, waren erg toe aan vernieuwing. Aan een compleet nieuw online gezicht eigenlijk. Door de jaren heen was de website steeds verder uitgebreid en uit z'n jasje gegroeid, terwijl aan de achterkant verschillende systemen inefficiënt met elkaar communiceerden. We hebben de backend opnieuw ingericht en de content samen met FNV opgeschoond. Terwijl er zo'n 60% minder content is overgebleven, is van de relevante content niets verloren gegaan. De frontend kreeg een compleet nieuw design met elementen die de interactie verhogen. Alles is gebruiksvriendelijker en overzichtelijker geworden. Mensen vinden nu veel sneller wat ze zoeken.

ZOEK FUNCTIEINTELLIGENTE VRAGEN

Prominent op de homepage staat nu een slimme, zelflerende vragenbalk die vragen en zoektermen herkent terwijl gebruikers ze intypen. De FNV kan zelf aan de achterkant de antwoorden invoeren, bewerken en sturen. Juist de combinatie data van de zoekende gebruikers en de sturing van de antwoorden door FNV, maakt dat deze zoekbalk almaar beter en sterker wordt.

Fotografie

VEILIGHEID EN PRIVACYFORMULIEREN EN DOSSIERS

Formulieren zijn voor de FNV een belangrijk en onmisbaar onderdeel. Er wordt heel wat ingeschreven en aangemeld. Voor veel zaken die mensen via de website indienen, stelt de bond een gebruikersdossier op. Veiligheid en privacy waren voor de ontwikkeling dus key. Daarom hebben we het formulier in vier stappen opgedeeld en beveiligde koppelingen aangebracht tussen de verschillende backend systemen waarin de informatie wordt opgeslagen.

En uiteraard vul je de formulieren op alle apparaten even gemakkelijk in.

DIVERSE WIDGETSLEAN & CLEAN CONTENT

We ontwikkelden 25 verschillende widgets die aangepast en per webpagina aan-/uitgezet kunnen worden door FNV zelf. Zo verschijnen er in de rechterkolom van de site allerlei korte nieuwsitems, oproepen, polls en downloads.

ALTIJD MOBIELVRIENDELIJKRESPONSIVE WEBDESIGN

Of gebruikers nou achter een desktopscherm, een laptop, op een tablet of op hun smartphone zitten, de website oogt en werkt altijd optimaal. Ook het beveiligde gedeelte achter de login waar leden hun dossier kunnen inzien.

HORECA, CATERING EN RECREATIEVERSCHILLEND IDENTIEK

Het design is doorvertaald in de websites van alle drie de sectoren: Horeca, Catering en Recreatie. Mensen herkennen hun eigen sector direct aan het kleurenschema. Op het logo en de inhoud na, zijn de websites verder identiek.

Ook de site van de overkoepelende organisatie heeft hetzelfde webdesign en identieke functionaliteiten. Zo kreeg de hele organisatie een uniforme huisstijl en uitstraling.

RESPONSIVENESS IS EEN VOORWAARDEMOBIEL GEBRUIK NEEMT ALLEEN MAAR TOE

Ook voor deze opdrachtgever en haar gebruikers is responsiveness inmiddels een voorwaarde geworden. Als je bijvoorbeeld met vrienden, familie of een jurist in gesprek bent over je zaak, heb je je dossier altijd bij de hand.